F/A-18E
SUPER HORNET

 

 


DIGITAL INTEGRATION

Ic_111.gif (67 bytes)
Základní informace
Recenze
Screenshoty
Konfigurace
Odkazy na výrobce a jiné  stránky
Patche , dema , ostatní soubory
Ic_25.gif (58 bytes)
TYP : Simulátor letadla  USNF 3D : Glide,D3D
LETADLO : F/A-18E "Super Hornet" multiplayer : ANO
VELIKOST : 1 x CD DEMO : NE
SYSTÉM : WIN98
VYDÁNO : 3.12.99 /UK/ CENA CZ : 1.599,-
21.12.99 /CZ/ CENA US :

Ic_prub.gif (280 bytes)

Ic_111.gif (67 bytes)
Ic_25.gif (58 bytes)
 
Ic_111.gif (67 bytes)


Ic_25.gif (58 bytes)

RECENZE

Další simulátor Horneta, tentokrát jeho nejnovější verze F/A-18 E, byl docela očekáván. Alespoň tedy co se o něm psalo na oficiálním webu a dle screenshotů. Dostala se mi do rukou zatím novinářská verze a nemám žádné informace jak se novinářská verze bude odlišovat od finální. 

SuperHornet (dále jen SH) je HardCore simulátor. Je velmi obtížné létat na nejvyší realitu, a aby jste přežili musíte znát do podrobnosti i ty nejmenší detaily vaší avioniky. Ale nebojte se, se vším vás perfektně seznámí 230 stran manuálu.

Instalace vám zabere 250 MB na disku a před spuštěním hry se doporučuje nastavit si preference. Zde máte možnost i pozapínat určitá ulehčení simulace, ale fyzikální model letounu nikde neovlivníte. Ostatní možnosti nastavení se odvíjí od vašeho hardware. Dá se létat i na pomalejších strojích.
Až budete poprvé spouštět hru, tak si vychutnejte úvodní demo, které trvá bezmála osm minut a dle mého názoru je to zatím nejhezčí demo které jsem kdy u leteckého simulátoru viděl.

V úvodním menu hry si můžete vybrat quick mise, tréninkové mise, bojové mise a sítovou hru.
Quick mise - nedoporučuji hned po instalaci skočit do akce (maximálně když si dáte nesmrtelnost), protože to se téměř rovná sebevraždě :-). Můzete si zde klidně nastavit libovolné počasí od sluného dne až po sněhovou bouři.

Tréninkové mise - zde doporučuji začínat, jsou tu všechny akce potřebné k dalšímu létání a bojům. Každá splněná tréninková mise je ohodnocena, takže hned vidíte kde máte co dopilovávat.
Bojové mise - Spousta misí které se odehrávají v nedaleké budoucnosti na dvou bojištích - Barentsovo moře a Indický oceán.
Síťová hra
- v testované verzi nabízí pouze možnost deathmatche, kde se může utkat až 24 hráčů. Nastavit lze i maximální počet hráčů a také lze vstup do síťové hry zaheslovat. Síťovat lze přes všechna nejznámější propojení (IPX, TCP/IP, Serial, Modem-Modem).

A teď něco o vlastní simulaci. Pilotovat můžete jen letoun F/A-18 E, jeho kokpit je plně myšoidní - vše lze stisknout, přepnout a otáčet. Nejdůležitější prvky mají svůj ekvivalent na klávesnici, a to především kvůli programovatelným HOTASům.
Kokpity máte dva, 2D pro ovládání myší a 3D pro svižné pohledy a rozhlížení. Příjemně mne prekvapilo vyřešení čitelnosti údajů v 3D kokpitu. Fyzikální model je velmi dobrý a jelikož je toto letadlo plně automatizováno tak se brání pokusům o ztrátu vztlaku všemožným nastavením profilu křídla, ale plochá vývrtka či plochý pád se vám také párkrát povede - a pak jde jen o to mít dostatečnou výšku na jeho vybrání. Výbuchy v okolí letadla poznáte i na chování letadla (krátké ztráty vztlaku a následná propadnutí).
Avionika je na velmi dobré úrovni a je srovnatelná s vojenským simulátorem (programování odhozu bomb atd).

Prostředí simulátoru není moc výrazné, objekty mimo akci jsou odbyté (město je jen pár budov, řeka a most atd.), ale objekty letišť a např. nepřátelské objekty jsou ucházející. Grafika je také nevýrazná, textury jsou jen jakési špinavé plochy (osobně mi to nevadí, protože při rychlých akcích se stejně jen věnuji těm objektům které mám v HUDu). Zvuky jsou někde dobře provedeny, a jinde jsou zase dost odbyty.
Dle mého názoru je hlavní věc na kterou se DI soustředilo po stránce vychytání všech detailů, je jen letadlová lod. Pohybuje se po ní spousta lidí a podle oblečení poznáte jejich funkce. I komunikace s letadlovou lodi je docela dobrá, po té co dostanete signál k popojíždění, tak na vás začne navigátor mávat a můžete pokračovat k uchycení na katapult. Potom vas dva maníci ke katapultu přidělaji, a čekáte na příkaz ke vzletu. Za vámi se zdvýhá deflektor a START. Když se ohlédnete, tak uvidíte i kouř od katapultu.
Bojové a quick mise jsou docela těžké, a tak nezbývá než trénovat a nalétat spoustu hodin. Znovu upozorňuji, je to HardCore simulátor, a tak se rozhodněte jestli mu budete tu spoustu času věnovat.

Plusy:
Kvalitní fyzikální model.
Dobře propracovaná avionika.
Slunce je "příjemně" agresivní. V noci jsou vidět hvězdy a měsíc, a máte možnost použít překryt přilby pro noční vidění.
Zajímavě řešený Red Out, Black Out a Eject.
Kokpit se dá srovnat se skutečností.
Skvělý manuál.

Mínusy:
Jednotvárné výbuchy bomb po kterých nezůstane žádný kráter.
Za letadlovou lodí není žádná brázda.
Pohyblivá barevná mapa v kokpitu (provedení) neodpovídá skutečnosti.
Není možnost replaye.
Není zabudován editor misí, jen plánovač.
Síťová hra se na dial-up nedala hrát ani ve dvou.

07.12.99
"DEATH FLY"


MÁTE-LI NĚKDO TENTO SIM , MŮŽETE SEM I VY POSLAT SVůJ NÁZOR NEBO HODNOCENÍ !!

Ic_111.gif (67 bytes)
Ic_25.gif (58 bytes)

MINIMÁLNÍ DOPORUČENÁ
Pentium 200 MMX Pentium II 266 >
64 MB RAM 64 MB RAM
2MB video D3D graphics card
3D akcelerator 16bit sound card
sound card 8 x CD ROM
4x CD ROM HOTAS
Ic_111.gif (67 bytes)
Ic_25.gif (58 bytes)

Digital Integration - výrobce
F/A-18E SUPER HORNET - simulátor / oficiální stránky /
JINDE O SUPER HORNET
GameSpot - o  F/A-18 E
Splash 1
Simspot p - o  F/A-18 E
CombatSim p - o  F/A-18 E
CombatSim - o  F/A-18 E
CombatSim - o  F/A-18 E
Sim Arena - o  F/A-18 E
Sim Arena - o  F/A-18 E
PC Arena - o  F/A-18 E
Ic_111.gif (67 bytes)
Ic_25.gif (58 bytes)


Email pro FSB (připomínky, názory, návrhy ) Na stránku IN ACTION Page UP

Copyright © Petr"Shark" Kerle
Last update 15.01.2000