COMANCHE HOKUM
ENEMY ENGAGED

 

 

from

Razorworks

ic_111.gif (67 bytes)
Základní informace
Recenze

Screenshoty
Konfigurace
Odkazy na výrobce a jiné  stránky
Patche , dema , ostatní soubory
ic_25.gif (58 bytes)
TYP : Simulátor ruského a amerického vrtulníku 3D : D3D
LETADLO : Kamov KA-52 "Alligator" , RAH-66 "Comanche" multiplayer : ANO
VELIKOST : 1 x CD DEMO : ANO
SYSTÉM : WIN98
VYDÁNO : duben 2000 CENA CZ : 1.499,-
CZ manuál CENA US :

ic_prub.gif (280 bytes)

ic_111.gif (67 bytes)
ic_25.gif (58 bytes)  
ic_111.gif (67 bytes)
ic_25.gif (58 bytes)

FIRST LOOK

- tak sem si koupil tento simulator vrtulniků, protože ze tří kandidátů (Gunship!, KA-52 Team Alligator, Comanche-Hokum) kteří jsou nebo budou v dohledné době na trhu mi připadal nejlepší. Kdysi jsem totiž hodně lítal s Longbow (různé verze), vrtulníky patří k mým oblíbeným simulátorům, a tam mě zajímalo jak si nový CH povede ve srovnání s 3 roky starým LB. Zatím je to jenom takové první zhodnocení zhruba po 2 hodinách lítání, delší recenze bude následovat.
Popravdě řečeno, uplně první dojem nebyl nic moc. Instalace samotná je bezproblémová, manuál v češtině taky dobrej, i když bych si představoval důkladnější vysvětlení některých věcí. V simulátoru máte k dispozici RAH-66 a KA-52.


GRAFIKA

- celkem ujde, i kdyz v porovnání s LB2 není nějak zásadně lepší. Někdy jsou přechody mezi některými  oblastmi dost ostré. Poměrně zajímavě je dělán les. Není to spousta jednotlivých stromů, ale zjednodušeně řečeno jedná se o blok, který je potažen texturou lesa a po jeho obvodu  jsou už jednotlivé  stromy. Celkem vtipné řešení a pokud třeba letíte po cestě uprostřed lesa, vypadá to zajímavě a za tento les se můžete schovávat. Nejvíce mě ale zaujala poušť, i když to na první pohled může znít paradoxně.Sice na poušti nic není, ale je velice členitá a je tu spousta kopců,kopečků a prohlubní do kterých se můžete schovávat.
Občas ale působí trochu nepříjemně to, že nevidíte třeba město už zdálky. Při letu se zdá, že kde nic tu nic, a najednou se kousek před vámi nakreslí stavby. Je to trochu matoucí, protože stavby se dají využít k maskování ale musíte o nich vědět s předstihem. Vím, že to šetří výkon procesoru (grafiky), ale myslím, že ideální by bylo, kdyby už z dálky bylo patrné, kde co je.Na tu dálku by to mohla být třeba jen nějaká "krabice", která by se později pořádně prokreslila.
Rychlost v rozlišení 800x600 s plnými detaily je dostačující.

KOKPIT
- je 3D. Mě osobně to sice moc nevyhovuje, ale budu si muset zvyknout.Můžete zvolit hodně pohledů a také je tu zajímavá věc (má ji i Gunship!), a to částečně průhledná kabina.Rámy kabiny je možně udělat poloprůhledné, což  podstatně zlepšuje výhled ven a to především u KA-52, ze kterého je výhled velmi špatný.

AVIONIKA
- není sice tak propracovaná jako u LB2, ale jinak je obstojná a na maximální realitu celkem použitelná a patří spíše k těm lepším.

LETOVÝ MODEL

- se mi zdá těžší než LB2. Občas je problém stroje udržet ve vzduchu a působí zde hodně faktorů, které let ovlivňují. Pokud se například schováte do nějaké prohlubně, začne se stroj chovat o poznání nestabilněji a musíte se hodně starat o řízení, a tak je zase míň času na zbraňové systémy.Ka-52 lítá jenak než v Team Alligator (demo), a zdá se mi, že v CH je to věrohodnější. Ani zde se však tvůrci nevyhnuli některým chybám (např. problematické přistávání ), ale celkově je letový model dobrý. Na maximalní realitu poznáte, že vrtulník je značně nestabilní stroj, ke kterému se musíte chovat, co se řízení týče, velice slušně ;-))

OSTATNÍ
- celkově není CH procházka růžovou zahradou, a v některých situacích se musíte pořádně snažit, pokud chcete přežít.Co se mi však nepodařilo, je propojeni s Apache-Havoc. Do CH se mi sice načetly kampaně z AH, a můžu je použít, ale stále se mi nedaří použít vrtulníky z AH v CH. Volba mi stále nabízí pouze RAH-66 a KA-52 a nikoliv AH-64 a MI-28. Celkový závěr ale je, že jde o poměrně dobrý simulátor, a pokud si zvyknete na některé věci (u mě 3D kokpit ;-)) ) asi není lepší volby.

14.05.00
"SHARK"


- poslední (pouze co se data vydání týče) z připravované trojice je pokračovatel Apache-Havoc - nikoliv Comanche od Novalogic, jak nedávno uvedl jeden nejmenovaný internetový magazín zabývající se hrami.
Comanche-Hokum má být propojitelný se svým předchůdcem, takže budou k dispozici 4 vrtulníky. Výrobce Razorworks údajně hodně zapracoval a výsledek je k dispozici, zatím v evropské verzi.. Jak již název napovídá, proletět se můžeme  v americkém RAH-66 a ruském KA-52. Oba stroje patří k tomu nejmodernějšímu co armády obou zemí mají, a zatím nejsou  standardně nasazeny a stale probíhají testy. Děj simulátoru nás zavede na Taiwan, Libanon a Saudskou Arábii. Grafika využívá skutečná data, je velmi členitá ( ačkoliv je zde minimum přírodních objektů ) a je možné létat podle visuální navigace. Uvidíme jaký bude letový model a avionika. Ale po nedostatcích (aspoň pro mě) konkurentů Gunship! (příliš akční) a KA-52  (působí nedodělaně ) očekávám tento sim s velkým napětím.
Simulátor se již prodavá v ČR s českým manuálem, který má zhruba 160 stran.

převzato z NEWS  20.03.00
"SHARK"


MÁTE-LI NĚKDO TENTO SIM , MŮŽETE SEM POSLAT SVůJ NÁZOR NEBO HODNOCENÍ !!

 

ic_111.gif (67 bytes)
ic_25.gif (58 bytes)

MINIMÁLNÍ DOPORUČENÁ TESTOVACÍ
P 266 PII  333 C300A > 450
64 MB RAM 128 MB RAM 128 MB RAM
4 MB card (D3D) 8 MB card (D3D) CL RIVA TNT 16MB
sound card sound card SB Live !
6 x CD ROM 12 x CD ROM 40 x CD ROM
HOTAS FLCS,TQS, Elite
ic_111.gif (67 bytes)
ic_25.gif (58 bytes)

RAZORWORKS - výrobce
EMPIRE INTERACTIVE - výrobce
COMANCHE-HOKUM - simulátor /  oficiální /
Support - neoficialni FAQ
JINDE O COMANCHE-HOKUM
Comanche-Hokum Arena! - vse o Comanch-Hokum
ComabatHelo - patche, skiny, FAQ
Comanche_Hokum_Strategy Guide - co a jak v Comanche-Hokum
Comanche Hokum Central - o Comanche-Hokum
CombatSim 1 R - review Comanche-Hokum ( 1. díl )
ComabtSim 2 R - review Comanche-Hokum ( 2. díl )
Coamnche-Hokum P - interview o Comanche-Hokum
ComabatSim P - o Comanche-Hokum
Dogfighter P - o Comanche-Hokum
GameSpot P - o Comanche-Hokum
ic_111.gif (67 bytes)
ic_25.gif (58 bytes)

EECH_DEMO.EXE 80 MB 13.05 - demo
CH_CONTROL_12B.ZIP 590 kB 04.00 - upravuje některé vlastnosti CH, startovací parametry
CH_CONTROL_13.ZIP 590 kB 04.00 - nová verze
CH_GC_CONFIG.ZIP - konfigurační soubor pro Game Commander
COMANHOK.ZIP 3,4 kB - konfigurační soubor pro TM FLCS a TQS

Email pro FSB (připomínky, názory, návrhy ) Na stránku IN ACTION Page UP

Copyright © Petr"Shark" Kerle
Last update 19.11.2000