HIND


from

DIGITAL INTEGRATION

&

INTERACTIVE MAGIC

ic_111.gif (67 bytes)
Základní informace
Recenze
Screenshoty
Konfigurace
Odkazy na výrobce a jiné  stránky
Patche , dema , ostatní soubory
ic_25.gif (58 bytes)
TYP : Simulátor ruského vrtulníku 3D akcelerace : ANO /s patchem/
LETADLO : Mi - 24 D " Hind " multiplayer : NE
VELIKOST : 1 CD DEMO : ANO
SYSTÉM : DOS
VYDÁNO : 1996 CENA CZ : 400,- Kč
CENA US :

ic_prub.gif (280 bytes)

ic_111.gif (67 bytes)
ic_25.gif (58 bytes)
hind 1 hind 2 hind 4
hind 4 hind 5 hind 6 hind 7 hind 8
ic_111.gif (67 bytes)

ic_25.gif (58 bytes)


RECENZE

NEW 20.01.01

V srpnu roku 1996 vyšla u nás hra s názvem HIND od firmy Digital Integration (DI). Tato hra je simulátor ruského bojového vrtulníhu Mi-24 v kódu nato označeném HIND. Ve všech představách 3. světové války se valí hordy pěchoty a tanků podporovaných letouny a vrtulníky. Ruští generálové sledovali vývoj "vrtulníkové války" ve Vietnamu, kde američané stanovili platná pravidla polužívání vrtulníků v na bojišti, které přetrvalo až do současné doby. Sovětský svaz "roztrousil" tyto vrtulníky do všech zemí Varšavské smlouvy a do ostatních "spřátelených" zemí (první HIND vzlétl v roce 1972). Když se HINDy dostaly do východního německa, byl z toho velký rozruch, protože v té době byl HIND jedním z nejlepších vrtulníků. Mi-24 je mimochodem zaveden i ve výzbroji naší armády. Předchozí hrou od DI je Apache Longbow, a když porovnáme tyto dvě hry, zjistíme, že je mezi nimi velký rozdíl. O tom ale až později. V této hře budete ovládat 11-ti tunové monstrum, které je schopno dosáhnout rychlosti až 350 km/h a díky silnému pancéřování snese i nějakou tu palbu. HIND také uveze 8 vojáků a velmi silnou výzbroj složenou z raket a kulometů. Teď k popisu hry! Hra je tozdělena do 3 kampaní:

1. z nich je Afghánistán. Je asi nejzajímavější. V Afghánistánu budete stát proti vládním povstalcům (okolo roku 1985), kteří se nazývají Mujahidáni (svatí bojovníci). Ti jsou jen velmi slabě vybaveni. Válku vedou spíše partizánským způsobem boje než otevřeně. Nemají skoro žádnou těžkou bojovou techniku a žádné tanky. Jsou ovšem vybveni protiletadlovými raketami a minomety. Právě v této kampani poznáte, co je skutečná podpora pozemních jednotek! Budete muset ochraňovat vaše konvoje, bránit vaše základy a naopak útočit na nepřátelské vesnice a likvidovat odpor. (nejvíce mě v mysli zůstala jedna mise, kde jsem měl za úkol zničit nepřátelskou vesnici. Byla sice vcelku dobře bráněna, ale 3 HINDům odolat nemohla. Poté, ce jsem odhodil svoje napalmové bomby na chatrče nepřátel se ozvalo hlášení Mission accomplished. Na ten okamžik nikdy nezapomenu. Vesnice byla v plamenech a všude byl klid! Pouze zvuk motozu rušil to strašlivé ticho!). V některých misích této kampaňe budete muset vysdit členy ruských speciálních jednotek SPETZSNATZ. Jinde zase zaminovat silnice. V jedné tajné misi budete vysláni zničit nepřátelský tábor za hranicemi v Pakistánu, kde vám hrozí střetnutí s Pakistánskými F-16. Pokud se to stane, je velmi těžké utéct, nebo vůbec přežít jejich útok. Váš pilot postupně získává povýšení a časem můžete získat i různé medaile (hrdina SSSR...)!

2. Kampaň se odehrává v Kazachstánu, ke máte zbránit odtržení této země od Sovětského svazu. Zde bude proti vám stát váše vlastní bojová technika. Kazachstán se stává pomalu peklem. V některých misích budete stát proti nepřátelským HINDům, a právě zde se pozná, kdo je lepší pilot. Jestli vy, a nebo ten v druhém HINDu. Nejhorší jsou asi noční mise. V této kampani má nepřítel těžkou bojovou techniku, stejně jako vy. Vašim úkolem je potlačit rebélii ze strany kazachů.

3. a poslední tažení se odehrává v Korei. V severní Korei se toho roku byla nejmenší úroda za posledních x let. Severní korea napedne jižní. Američané se postaví na stranu jejich spojence jihu a Sověti na stranu severu. Tato kampaň je skutečným peklem již od začátku. Bojujete proti americké technice, jako je vrtulník Apache, stíhačky F-16, APC, Abramsy... Toto tažení je skutečně velmi těžké. Nejtěší z celé hry. V misích budete např ozařovat laserem cíle, aby je poté vaše stíhačky zničily. To vás potom hodně rozzlobí, když ozařujete cíl, na který už padají bomby a kolem vašeho stroje se prořítí dvě F-14 z letadlové lodi a poté na vás zaútočí. Není to nic příjemného! V Korei si užijete tento simulátor opravdu naplno.

Kromě těchto kampaní můžete hrát také Single mise. Bojiště jsou stejná jako v kampaně, ale mise jsou naprosto jiné. Tréning je naprosto dokonalý. Naučíte se v něm naprosto vše, co při bojích budete potřebovat. Nejvíce se mi líbí, že ve hře jsou obrovské skupiny vojáků, kteří opravdu proti sobě bojují. Vypadá to skutečně doře když pozorujete vaše jednotky, jak v rukou drží samopaly a střílí na své cíle. HIND měl ve své době úžasnou grafiku. Později vyšla verze na 3dfx.

Ve hře si můžete nastavit tři levely obtížnosti hry. Na nejlehčí obtížnost je létání s HINDem velmi jednoduché. Tím se z této hry stává "obyčejná" střílečka. Na druhý stupeň obtížnosti se už při ovládání tohoto stroje zapotíte více než dost. Podle mě je tento mod reálný až dost. Třetí mód se liší od toho druhéto hlavně v tom, že si musíte dát pozor na větrné podmínky (které jsou značně přehnané). Pokud létáte v tomto módu, musíte přemýšlet dopředu, co vám tato 11-ti tunová bestie vyvede. Jako by se vás snažila zabít. Je téměř nemožné udržet tento stroj v klidu!

Předchůdcem HINDa (jak jsem se už jednou zmínil) je Apache Longbow. Hlavními rozdíly mezi těmito dvěma hrami je, že v Apache nemůžete ovládat svoje wingmany. Ti totiž létají přesně podle svého letového plánu. V HINDovi jste mohli svým wingmanům dávat všechny důležité rozkazy. Dalším rozdílem byla pěchota. V hindovi jí je opravdu spousta. HIND a Apache Longbow jsou naprogramovány ve stejném enginu. Tvůrci to udělali záměrně, aby se tyto dvě hry daly propojit po síti. Síťová hra je velmi dobrá! Můžete hrát klasický deathmatch, plnit mise v několika HINDech, nebo létat jako pilot (1 počítač) a střelec (2 počítač). Pokud propojíte Apache s Hindem, můžete hrát proti sobě ve dvou odlišných strojích. Obrovský rozdíl je také v chování těchto strojů. S Apachem se létá velmi snadno Reaguje na změnu směru téměř okamžitě. Hind naopak reaguje velmi pomalu a když pustíte joystick, ještě chvíli trvá, než se stroj ustálí! To je kouzlo tohoto simulátoru. Hra také obsahuje něco jako capture the flag. Máte zaúkol zničit nepřátelské velitelské centrum. Obrovský rozdíl je také v chování

Po grafické stránce je hra také velmi dobrá. Atmosféra, kterou tato hra obsahuje je dokonalá. Pokud vás strhne, už vás nepustí, dokud nedohrajete alespoň jednu kampaň. Létat v HINDovi je zkrátka požitek! Jak už jsem jednou napsal: Hind reaguje velmi pomalu na změnu joystiku a když pustíte joystick, ještě chvíli trvá, než se stroj ustálí. Pokud se vám toto ovládání zalíbí, nebudete chtít dlouho hrát jinou hru. U HINDa můžete totiž zapomenout na nějaký ten Fly by wire. Vše záleží jen na vás a našem odhadu a dovednosti pilotovat tento vrtulník. Je to výzva, kterou když přijmente, nebudete toho litovat (pokud vás baví simulátory vrtulníků).

Hind je jeden z nejlepších vrtulníkových simulátorů, jaké jsem kdy hrál. Ovládáte v něm sice o generaci starší vrtulník než je Apache, ale jeho hraní se vyplatí. Myslím, že tuto hru můžu jen doporučit...

20.01.01
"SMOKE"


MÁTE-LI NĚKDO TENTO SIM , MŮŽETE SEM  I VY POSLAT SVůJ NÁZOR NEBO HODNOCENÍ !!

ic_111.gif (67 bytes)
ic_25.gif (58 bytes)

MINIMÁLNÍ   DOPORUČENÁ
     
486SX / 33   486 DX2 / 66
8 MB RAM   8 MB RAM
SVGA video   SVGA video
2 x CD ROM   2 x CD ROM
    Sound card
    Joystick
     
ic_111.gif (67 bytes)
ic_25.gif (58 bytes)

Digital Integration     - výrobce
       
Interactive Magic     - distributor
       
HIND     - simulátor ( Digital Integration )
HIND     - simulátor ( Interactive Magic )
       
FAQ HIND     - rady a porady s HIND
       
ic_111.gif (67 bytes)
ic_25.gif (58 bytes)

HIND.ZIP    9.5 M     - demo
             
HINDDOS1.ZIP    4.9 M     - demo jiné umistěni / 1 of 2 /
HINDDOS2.ZIP    5.3 M     - demo jiné umistěni / 2 of 2 /
             
FAQ HIND           - rady a porady s HIND
             
HINDDOS.ZIP 570 k info  06.02.97 - patch 1.2 pro HIND / DOS /
HINDPTCH.EXE   630 k info  06.02.97 - patch 1.2 pro HIND / WIN95 /
Hind 3Dfx Voodoo 2 640 kB 02.07.98 - Voodoo 2 patch

Email pro FSB (připomínky, názory, návrhy ) Na stránku IN ACTION Page UP

Copyright © Petr"Shark" Kerle
Last update 03.02.2001