KA-52
TEAM ALLIGATOR

 

 

ic_111.gif (67 bytes)
Základní informace
Recenze

Screenshoty
Konfigurace
Odkazy na výrobce a jiné  stránky
Patche , dema , ostatní soubory
ic_25.gif (58 bytes)
TYP : Simulátor ruského vrtulníku 3D : D3D
LETADLO : Kamov KA-52 "Alligator" multiplayer : ANO
VELIKOST : 1 x CD DEMO : ANO
SYSTÉM : WIN98
VYDÁNO : 21.03.00 CENA CZ :
CENA US : 30 $

ic_prub.gif (280 bytes)

ic_111.gif (67 bytes)
ic_25.gif (58 bytes)  
ic_111.gif (67 bytes)
ic_25.gif (58 bytes)

DEMO - FIRST LOOK

Uvedené dojmy a informace jsou z dema KA-52, a ve finalním vydání mohou být jiné.

- vrtulník ruské armády KA-52 který slibuje realitu i zábavu. Plná verze vyšla 21.3.00. Aby nás výrobce SIMIS navnadil, vypustil hratelné demo. Nejsem si ale uplně jist, zda se mu podařilo získat případné zájemce o tento sim na svoji stranu ( aspoň v mém případě ). Demo má 91 MB ( po instalaci 113 - vlastně se ani neinstaluje, ale jenom rozbalí).
Teď k samotnému simu. I když vychází z koncepce kterou autoři zvolili v Team Apache, přece jenom jsem čekal víc a jsem celkem zklamán. Jsem si vědom toho, že posuzuji pouze demo verzi, ale ta mě opravdu nenadchla.Více podrobností se dozvíte v recenzi, kterou se pokusím připravit, proto uvedu pouze několik základních věcí.

GRAFIKA
- jak už to bývá, bombastické informace výrobce jsou jenom zčásti pravdivé. Grafika je skutečně celkem dobrá, i když popravdě řečeno, příliš velký rozdíl mezi LB2 a KA52 není. Slibované množství stromů a lesů se nekoná ( tu a tam roztroušené stromy nepovažuji za les). Objektů je již o něco více, a členitost krajiny je poměrně slušná (v demo verzi je pouze Tadžikistan). Příjemně u grafiky překvapila rychlost. Bez zjevných problémů jede sim s maximálními detaily v rozlišení 1024x768 (Celeron 450,TNT,128 RAM).Otázkou zůstává jak to bude pokud se na scéně objeví více objektů (další vrtulníky, pozemní jednotky, počasí,...)

AVIONIKA
- to je bída. Pokud pominu to, že při přepínání radarů se hra neustále hroutila, tak avionika je pro mě zklamáním. Protože mám rád složitou avioniku s množstvím různých nastavování a režimů, tak musím hodnotit KA52 nepříznivě a konstatovat "zlatej Longbow".Vím, že autoři navazují na Team Apache, kde je podobná filozofie ovládání, ale o realističnosti tak složitého stroje jakým KA52 bezesporu je mám zcela jiné představy. Pro vrtulníkový simulátor se mi zdá také nevhodný zvolený model pohledu ven. Buď jakýsi virtuálni kokpit (s malým HUDem, absencí budíků, a celkově toho moc nevidíte), nebo pouze HUD na celou obrazovku (nebo jeden z MFD ). 

LETOVÝ MODEL
- dejme tomu, ačkoliv mám několik výhrad. Ale nevím, možná určité situace jsou u KA52 normální, vzhledem k systému dvou protiběžných rotorů. Celkem mě také překvapilo, že při poměrně prudkém "dosednutí" na zem se nic nestalo ???

OSTATNÍ
- jsou zde také chyby, které doufám v ostré verzi nebudou, jako např. nezničitelnost některých cílů. Pokoušel jsem se sestřelit "vlastní" letadlo, které zrovna rolovalo po dráze a ani 30mm kanon ani rakety mu neublížily ;-)). A už zmíněné přepínání radarů, při kterém se hra hroutila.

- abych jenom nekritizoval, skvělá  je možnost ovládat velký počet vrtulníků a naprosto impozantně působí start 6 ti strojů najednou, se kterými plníte misi. Určitě perfektní bude hra po internetu nebo po síti. Hlavním atributem tohoto simu bude pravděpodobně zábava, s přihlédnutím k určité realističnosti. 

08.04.00
převzato z NEWS, 07.02.00
"SHARK"


Informace z rubriky PREVIEW tak jak byly dostupné dlouho před vyjitím KA-52. Po vyzkoušení finální verze, bude vše samozřejmě doplněno a upřesněno.

Tým který vyvíjel a vydal Team Apache se pustil do dalšího "vrtulníkového" projektu a nutno podotknout, že má ambice stát se vrtulníkovým simulátorem roku (až vyjde ;-)) ). Jedná se o simulaci dvoumístného (piloti sedí vedle sebe) ruského bojového vrtulníku KA-52 (což je zhruba jeden z ekvivalentů k AH-64 )

Velký důraz je kladen na grafiku. Jelikož se jedná o vrtulník, je důležitý tzv. low-level let (létání v nízké výšce ).Proto byl vyvinut nový grafický engine Daedalus, který má být údajně 10x rychlejší než předchozí Ikarus (použitý v Team Apache). Ten umožnuje perfektní modelování krajiny pro vrtulníkové simulátory, kde jsou důležité takové věci jako maskování terénem (za stromy, budovy,kopce), detailnost a vykreslení povrchu země a objektů.
V Team Alligator budou mnohem větší města než v Team Apache,  bude zde také množství roklí, kopců, staveb a objektů, které budou z velké části animované ( pohyb vojáků na bojišti atd.).Na vysoké úrovni budou také povětrnostní efekty,
podstatně vylepšeny a rozšířeny oproti TA. 
Podporované API je zatím pouze DirectX a uvažuje se o maximálním rozlišení až 1280 x 1024.

Pozadu za grafikou by neměl zůstat ani zvukový doprovod. Budou modelovány takové věci jako ozvěna v kaňonech, tlumené zvuky ve sněhu a dešťi, atd.

Rozšířena bude možnost týmové spolupráce.Budete mít možnost řídit až 15 dalších helikoptér a společně s jiným  týmem provést danou akci. Samozřejmě bude ale možnost při plnění úkolu ignorovat tým, a misi  provést téměř samostatně.

Co se avioniky a letového modelu týče, měl by být maximálně realistický (v rámci možností PC a dostupných informací o KA-52 ) s možností nastavení i pro nováčky, kdy váš vrtulník nebude neustále "tažen" k zemi a i použití zbraní a avioniky bude podstatně zjednodušeno. 

Team Alligator bude obsahovat dvě kampaně, které se budou odehrávat v Bělorusku a Tadžikistánu
- celkově bude obsaženo více jak 100 misí
- možnost tvorby vlastních misí není zatím hotova, ale pracuje se na tom
- samozřejmostí je podpora multiplayeru , 6 hráčů pro kooperativní mise, 8 pro deathmatch

Hardwarové požadavky jsou prozatím stanoveny takto:

minimální 

Pentium 200

32 MB RAM

4 MB akcelerátor

doporučená 

Pentium 300 - 400

64 MB RAM

8 MB akcelerátor

Podle dostupných informací tento simulátor opravdu obsahuje spoustu  vychytávek (chování jednotek na bojišti, grafické efekty, vliv počasí na zbraňové senzory, týmová spolupráce, ... )
Jak už to ale bývá, papír snese všechno a realita je většinou poněkud jiná. Každopádně ambice tohoto simu jsou veliké  a nezbývá než doufat, že proklamované vlastnosti a vylepšení  se  z velké části podaří dostat i do našich virtuálních kokpitů ;-))


MÁTE-LI NĚKDO TENTO SIM , MŮŽETE SEM I VY POSLAT SVůJ NÁZOR NEBO HODNOCENÍ !! 

ic_111.gif (67 bytes)
ic_25.gif (58 bytes)

MINIMÁLNÍ DOPORUČENÁ TESTOVACÍ
Pentium 200 Pentium II 300 > C300A > 450
32 MB RAM 64 MB RAM 128 MB RAM
4MB 3D card 8MB 3D card CL RIVA TNT 16MB
16bit sound card SB Live !
4x CD ROM 8 x CD ROM 40 x CD ROM
joystick FLCS,TQS, Elite
ic_111.gif (67 bytes)
ic_25.gif (58 bytes)

SIMIS - výrobce
KA-52_TEAM_ALLIGATOR - simulátor /  oficiální /
KA-52_TEAM_ALLIGATOR - simulátor / Simis - oficiální /
KA-52_TEAM_ALLIGATOR - simulátor / GT - oficiální /
Tech support - support
JINDE O KA-52 TEAM ALLIGATOR
KA-52 - stránky o KA-52  / neoficiální /
CombatSim R - o KA-52
GamesDomain R - o KA-52
COMBATSIM P - o KA-52
PC Gamer P - o KA-52
AVAULT P - o KA-52
ic_111.gif (67 bytes)
ic_25.gif (58 bytes)

KA52DEMO 91 MB 29.02.00 - demo KA-52 Team Alligator
1.02B.ZIP 4,8  kB 27.03.00 - patch zlepšující letové vlastnosti / neoficiální /

Email pro FSB (připomínky, názory, návrhy ) Na stránku IN ACTION Page UP

Copyright © Petr"Shark" Kerle
Last update 19.11.2000